Monday, May 31, 2010

-TIbe2 Aku Insaf- (DI kala Azan Berkumandang)

-Btol2 azan zuhur jee tadi, tibe2 terdetik kat ati ni nak lawat email aku....jap lg aku ternampak 1 email yg di kirim oleh mak ayah aku....erm so aku rase cam nk paste kat entri kali ni.....-


MENGAPA OH MENGAPA?


image001.jpg

Mengapa seseorang Yahudi dibolehkan menyimpan janggut untuk mengamalkan kepercayaannya...

image002.jpg

...tetapi bila seorang Muslim berbuat demikian, dia dianggap ekstrim dan pengganas?



image003.jpg

Mengapa seseorang rahib boleh meliputi keseluruhan tubuhnya kerana memperhambakan diri kepada Tuhannya...

image004.jpg

...tetapi bila seseorang Muslimah melakukan begitu, dia ditekan?







image005.jpg

Mengapa bila wanita barat menjadi surirumah,
dia dihormati kerana dikatakan berkorban untuk keluarganya...

image006.jpg

...tetapi bila wanita Islam berbuat begitu, mereka kata, "dia mesti dibebaskan!"



image007.jpg

Mengapa mana-mana gadis boleh ke universiti dengan berpakaian mengikut kesukaannya kerana punyai hak dan kebebasan...

image008.jpg

...tetapi bila seseorang wanita Muslim memakai hijab, dia tidak boleh menjejakkan kakinya ke universiti?



image009.jpg

Mengapa bila seseorang kanak-kanak meminati sesuatu bidang, dia dikatakan punyai bakat...

image010.jpg

...tetapi bila seseorang kanak-kanak meminati Islam, dia dikatakan tak berguna?


image011.gif


Mengapa bila seseorang Kristian atau Yahudi membunuh, agamanya tidak dikaitkan... tetapi baru sahaja seseorang Muslim didakwa melakukan jenayah, nama Islam turut diadili!

image012.gif

Mengapa bila seseorang berkorban diri untuk melihat orang lain hidup, dia amat disanjungi...

image013.jpg

...tetapi bila seseorang warga Palestin melakukannya untuk menyelamatkan diri, keluarga, rumahtangga dan masjidnya,
dia dikenali sebagai seorang pengganas?



image014.gif

Mengapa bila seseorang memandu kereta mewah dengan cara bahaya, keretanya tidak pernah dipertikaikan...

image015.gif

...tetapi bila seseorang Muslim melakukan kesalahan, orang kata ia adalah kerana agama Islamnya!



image016.jpg

Mengapa kita terlalu percaya kepada akhbar...

image017.jpg

...tetapi selalu persoalkan apa yang terkandung di dalam Al-Quranul Karim?


p/s : semoga di jadikan pengajaran........islam dh teruk skunk ni :(

5 comments:

Fhad said...

.comfesss... yessss

Aku Beskot™ said...

pegi ubah kt p/s ko tu..
bkn islam yg da teruk skang..
tapi persepsi dunia terhadap islam yg da teruk..

Farid said...

KEMPEN SUDAH BERMULA....
AYUH KITA BERSAMA - SAMA MENGERAKKANNYA!!!
TERIMA KASIH KAMI MAMPU UCAPKAN DENGAN PERTOLONGAN DARI ANDA..

PERGI KE SINI

http://mofasad.blogspot.com/2010/06/kempen-kami-blogger-picisan-menentang.html

deus X machina said...

insaf jugak si cacat ni

Frodo Baggins said...

ko dah taubat nasuha?
keh3x ~


semua sbb persepsi.
kita kene ubah ~~