Tuesday, July 20, 2010

Wei Aku Nk Bgtau Yang Bapak Dh Suh Aku.................!!!








Hahahha misterius kan tajuk ni....dh mcm time2 spm dlu wat
karangan sambung ayat....wakaka

Tapi korang sendiri kene phm ape tuh konsep misteri itu sendiri...
misteri bolee mmberi seribu satu erti ....

contoh....misteri bolee menjadi sesuatu yg menakutkan....
misteri juga bole jadi sesuatu yg misteri...
ape benda aku pon xphm laa sial....

Kejituan sesebuah misteri itu juga bole diukur berdsarkan betape serius nye sebuah misteri itu...
ok sebagai contoh lebih mudah laaa...

Klu seekor siput jantan berjalan atau lebih tepat lagi bahase ibunda nye ialah mengensot....
kemudian beliau berjumpe dgn siput betina yg hotss...
beliau trus mengurat dan mengawan siput betina tersebut....
tibe2 dgn tanpe aral melintang...mereka berdua dilenyek tayar dunlop kereta ....
maka itu di namakan tragis...bukanlahhh misteri...

maka oleh itu....cerita di atas tidak lah bole di kategorikan sebagai misteri....
hanya bole diklasifikasikan sbgai tragis....
so kat situ jee dh ade penyimpangan maksud....

so mmg berat dan x munasabah laa klu aku nk menguraikan sendiri
ape itu maksud yg tersirat dlm perkataan misteri itu...

Maka lebih tepat lagi laa perkataan misteri itu lebih sesuai penggunaan nye
utk sesuatu yg belom terungkai kesahihannye...
seperti cerita2 hantu seram dr org2 tua ( woooo misteri)...
cerita aril peterpon (wooo misteri laa jgk kan).....
cerita MANTRA ( asyik seram jee kan)....
dan laen2 yg berkaitan dgn misteri...

walaupon panjang lebar aku dok sembang kencang kat sini...
sampi aku pon sendiri xphm ape aku taip kat sini...
tapi haruslah diingat...



aku cume nk bgtau yg bapak aku dh suh aku byr duit PTPTN....

siottttt cam nee nk enjoy ni ....:(







9 comments:

deus X machina said...

padan muka ko cacat hahahahah








cretttt crettt plupppppppppppp

si kosong said...

da ada internet manjang je hapdet

miEz haNeM said...

ingatkan abah ko swuh cari calon menantu!

ct odah said...

ceah...mmg byk mnyimpang...eh byrkan la tok aku skali..aku bru byr 50hengget..hahah

Mieza vs Rory said...

uit aku bile lak nk bayo...

Aku Beskot™ said...

64 je??
tu je yg mampu??

oranglidi said...

umpama mimpi dalam mimpi!!

apahal muka kau macam ezad exist??

wong ah ian said...

x payah bayar..baik belanje aku pakai duit gaji ko tu..

Haris Dot Com said...

deus : yg cacat ko....mane leh mencarut dlm blog aku

kosong : hahaha tau xpe

hanem : hahaha ko laa carikkan utk aku

ct odah : manyak cantik....

mieza : ko mmg cacat...sbb tuh xbyr

beskot : aku xpenah phm ko laa beskot

orglidi : ko buang tabii kew??

ian : hahha cantik gak...pastu duit ptptn byr pakai duit gaji ko...amacam???