Monday, December 13, 2010

-Halunisasi-





"Ok dah kol 6 pagi ni....ni laa time yg sesuai kite nk wat keje tuh..."
ujur Tom pada ku...


"Uihhhh Xnk laa Tom aku dh tobat laa...aku xnk wat lagi laa...."
balas aku bg menolak pelawaan Tom...


"Gila ko , klu tak wat camni sape nk bg kite makan....?? "


"Banyak cara laen lagi Tom....xkn cara ni gak ko pilih...??"


"Abis !! Ko ade cara laen ke?? "


"Ade!! Kite gi umah ke umah, mintak sedekah..."


"Gila...X masuk akal....Tu klu ade yang nk bg...klu tak, mkn penyepak laa kwn..."


"Kite lom cube Tom...mane tau rezki kite kat sana...."


"Ah malas aku layan perangai ko ni....apehal dgn ko ni?? Slalu tak mcm ni??"


"Ntah laa , lepas kebah dr demam ni aku rase laen mcm lak..."
"Slalu jee mimpi bukan2.."


"Alaaa biase laa ko kan demam, so ko time tu berhalunisasi"


"Ye ke mimpi aku dahsyat2 ................PANGGGGG!!


xsempat aku abis ckp Tom trus lempang aku....



"Dah2 ko tak payah nk ngada-ngada, kite kucing...mmg laa kene rembat ikan2 ni"
"Bukan byk pon kite amik 2 ekor je..."


"Dah cepat kang tokey ikan tuh nmpak mampus kite..."


Aku trus berlalu mengikuti Tom sambil mengongong seekor ikan selar......
Pergi jauh dri pasar pagi yg memberi seribu satu rezki....


p/s : ini adalah perbualan antara 2 ekor kucing yg sempat aku terjemah sewaktu aku mengikuti bapa aku ke pasar borong utk membeli brang2 dapur sewaktu aku berumur 15 tahun...SILA PERCAYA

No comments: